Tänään klo 17 Haminan Raatihuoneella ja Virolahden alakoulussa alkavat valtuuston kokoukset, jossa äänestetään mahdollisesta kuntaliitoksesta. Pohjaesityksenä Haminan kaupunginhallitus esittää liitosta ja Virolahden kunnanhallitus esittää liitokseen liittymättömyyttä. Ennakkotietojen mukaan molemmissa kunnissa päätös tehdään äänestyksen kautta.

Kokoukset ovat yleisölle avoimia ja paikalle kannattaa tulla ajoissa (viimeistään 16:45). Virolahdella on varattu saliin ”lehteri”-paikka yleisölle erikseen, Haminassa yleisö istuu takarivissä Tove Janssonin maalauksen alla (pöytäpaikat ovat valtuutettujen, virkahenkilöiden ja median korvamerkityt paikat). Tervetuloa paikalle katsomaan historiallista äänestystä. Haminan saliin lähes esteetön sisääntulo (pääovien jälkeen portaiden oikealla puolella on hidas invahissi).

Haminassa listalla on lisäksi taseen avaus, osavuosikatsaus 1-3/2024, hyvinvointikertomuksen raportin hyväksyminen sekä arjen turvallisuus-raportti tiedoksi (oletettavasti nopeasti käsiteltävät pykälät). Olemme myös jättämässä valtuustoaloitteen yhdessä SDP:n valtuustoryhmän kanssa maksuttomasta toisesta asteesta Haminassa ja koulutuskuntayhtymässä.

Nähdään illalla!

Terveisin, Katja Haminan vihreiden valtuustoryhmän pj