Kati Juva saapuu Haminaan keskiviikkona 1.2. Hän on tavattavissa Kumppanuustalo Hilman Sinisessä kabinetissa (Kadettikoulunkatu 3, 2. krs) klo 18-20. Keskustelutilaisuuden, joka käsittelee rauhan aatetta ja ydinasevarustelua, järjestää Haminan seudun Vihreät. Tilaisuuteen on vapaa pääsy ja siellä on kahvitarjoilu.

Kati Juva on helsinkiläinen muistilääkäri, kaupunginvaltuutettu ja rauhanaktiivi. Hän on ollut perustamassa suomalaista Lääkärin sosiaalinen vastuu -yhdistystä 40 vuotta sitten ja on toiminut sen puheenjohtajana yli 25 vuotta. Lääkärin sosiaalinen vastuu -yhdistys kuuluu kansainväliseen International Physicians for the Prevention of Nuclear War -järjestöön (IPPNW), joka sai Nobelin rauhanpalkinnon 1985. Kati Juva on toiminut tämän kansainvälisen järjestön yleiskokouksen puheenjohtajana neljä vuotta.

IPPNW on perustanut yhdessä mm. Punaisen ristin, Rotary International -järjestön ja Kirkkojen maailmanneuvoston kanssa ydinaseiden vastaisen ICAN verkoston (International Campaign to Abolish Nuclear Weapons). Kati Juvan mukaan ydinaseiden uhka on ilmastonmuutoksen lisäksi merkittävin ihmiskunnan eloonjäämistä vaarantava asia.